Fargerike nyheter

I går fikk vi en ny pakke fra Manic Panic.😍 Alltid spennende å få inn igjen varer, spesielt når vi har bestilt nye produkter vi ikke har hatt inne før. Vi har bestilt inn igjen flere hårfarger som vi har vært tomme for, men også litt nye ting. Vi hadde tilbud på hårfargene til 99,- for ikke så lenge siden, og da tømmes lageret fort.🤣 Hårfargene og sminkeproduktene våre kommer helt fra England, men de er flinke til å pakke og sende varene fort, så det tar kun noen få dager fra bestillingen er sendt og til varene er levert.🙏

Vi bestilte en ny hårfarge som heter «Siren`s song» og den er turkisgrønn i fargen.🤩 Dette er en uv hårfarge, dvs at den lyser under uv lys/blacklight/neonlys. Black light er en lampe som avgir ultrafiolett lys (UV-lys). Slikt «lys» har kortere bølgelengde enn det som oppfattes av det menneskelige øye, mens UV-belyste objekter som klor-blekede tekstiler og spesielle blekk typer (se fluorescens) «lyser opp» og skaper spesielle effekter/synsinntrykk. Noen klær blir tilnærmet gjennomsiktige under blacklight. Mange kroppsvæsker inneholder fluorescerende molekyler. Rettsmedisinske forskere bruker ultrafiolette lys på kriminalscener for å lete etter kroppsvæsker. Vi har flere uv hårfarger i butikken: Electric Lizard (grønn), Electric Banana (gul), Cotton Candy Pink (rosa), Hot Hot Pink (mørkere rosa), Pretty Flamingo (oransjrosa) og Siren`s Song (turkisgrønn).🌺🌺🌺

Vi fikk inn en ny hårfarge som heter Virgin Snow, som kommer fra classic serien til Manic Panic. Denne fargen tilsvarer Silver Stiletto i Amplified serien. Virgin Snow farger blondt hår snøhvitt og hvitt hår blir sølvfarget.☃ Vi fikk også påfyll av vår bestselger «Infra Red». Dette er en flott dyp rødfarge som er veldig sprek! Vi fikk også inn igjen den lilla neglelakken vår som heter «Plum Passion». Denne er lik hårfargen vi har med samme navn, så her kan man matche.😉 Lipglossen «Underworld Amethyst» er også lilla, og populær, så denne fikk vi også påfyll av. «Sunshine» leppestiften, som er gul og matcher «Sunshine» hårfargen vår, fikk vi inn igjen et par stykker av.

Til slutt bestilte vi 2 nye neglelakker. Den ene heter «Siren`s song» og matcher den nye uv hårfargen vi bestilte. Denne neglelakken var det desverre tomt for hos leverandøren, men den skal dukke opp etter hvert. Denne fargen er en nydelig turkisblå farge. Den andre neglelakken hadde leverandøren inne, så den fikk vi, og den heter «Rockabilly Blue». Denne matcher selvfølgelig vår hårfarge med samme navn. Fargen er ganske mørk i seg, og selv om den heter blue (blå), så er den egentlig litt blålilla, men veldig fin.💜 Litt moro når man har inne flere produkter i samme/liknende farger slik at de som vil kan matche både hår, negler og lepper.👍

Roadtrip Eiken-Skinnarbu-Geilo

Vi startet ferieturen med å kjøre oppover Setesdalen på riksvei 9 fra Evje og forbi slusene ved Storestraumen. Slusene er egentlig ikke i bruk lengre, men når dampbåten «Bjoren»  går sin sommerrute, så blir slusene brukt. Første stopp på turen ble på Hækni hvor vi hadde en pause i skyggen for å spise salat 🙂 Deretter gikk turen gjennom Rysstad og videre til Valle hvor vi tok av mot Dalen på riksvei 45. Temperaturen lå på ca 30 grader i sola, men når vi kom litt høyere opp på fjellet, så sank temperaturen til rundt 23 grader, noe som føltes mye bedre 😉

Nede i Dalen fikk vi hengt opp noen reklameplakater med rabattkode på. Her var det mye turister rundt, så vi droppa ideen om å svinge innom Dalen hotell, eller «Eventyrhotellet» som det også blir kalt, og ta noen bilder.  Hotellet har en romantisk stil med mange tårn, altaner, spir, utspring, gesimser og dragehoder. Stavkirker og vikingetiden ble brukt som inspirasjon når hotellet skulle bygges. Det går et sagn om at ei dame som het Miss Greenfield «går igjen» på rom 17. Hun tok inn på hotellet, fødte et barn, og reiste hjem igjen til England. Når folket på Dalen hotell fant barnet var det dødt. Ingen kan si om barnet var dødfødt eller om Ladyen tok livet av det. Hun skulle stilles for retten, men før det gikk så langt, så tok hun sitt eget liv.

Etter turen i Dalen stoppet vi ved Eidsborg Stavkirke og tok noen bilder. Også der var det mange turister, så vi valgte heller å dra videre. På Høydalsmo stoppet vi for å spise dagens middag. Mannen bestilte kjøttkaker, mens jeg gikk for kokt torsk med rødbetesalat. Kjøttkakene var vel helt greie mens torsken er ikke den beste jeg har smakt….baconbitene som var strødd oppå fisken løftet smaken litt, heldigvis. Etter matpausen fortsatte vi inn på E134, så videre inn på Øyfjellvegen til Rauland. Kort vei fra Rauland og til Skinnarbu Nasjonalparkhotell hvor vi skulle overnatte.

Etter ei god natts søvn i behagelige senger, så spiste vi en deilig frokost på hotellet før vi satte kursen mot Geilo. Vi startet på Riksvei 37 mot Rjukan. Deretter svingte vi inn på riksvei 364 til Austbygde/Austbygdi som ligger i Tinn kommune i Telemark. Her fikk vi hengt opp 3-4 plakater, bla utenfor det lokale bakeriet. Etterpå kjørte vi på Fylkesvei 755. Vi krysset fylkesgrensen mellom Telemark og Buskerud, og gikk fra fv.755 til fv.124 mot Uvdal. Mange har nok fått med seg at det er her Kjetil Nørstebø, kjent fra Farmen på tv2, bor. Videre kjørte vi inn på riksvei 40 som skulle ta oss til Geilo. Når vi ankom Geilo var vi først innom Europris hvor vi fikk handla blomsterpotte formet som et støvelpar. Siden det var så varmt, så bestemte vi oss for å finne oss en softis og en skygge å sitte i. Deilig å få kjølt seg ned litt før vi skulle videre. Lekte litt turister før vi reiste og tok bilder med den store sparken som ble bygget i 2011 i forbindelse med at det var 30. gangen Spark-VM ble arrangert på Geilo. Ellers er jo Geilo kjent som et vintersportssted hvor det er bygget veldig mange hytter, i såkalte fjellandsbyer. Her ligger også Hallingskarvet Nasjonalpark og Hardangervidda Nasjonalpark hvor du kan benytte sjansen til å gå turer i flott natur.

Vi tok en liten tur på riksvei 7 mot Odda før vi snudde og satte nesa mot Skinnarbu igjen. På tilbakeveien stoppa vi ved kafeen Vasstulan 1100 for å spise middag. Denne gange bestilte vi kjøttkaker begge to. Vi fikk mye mat på tallerkenen, og det både såg godt ut og det smakte helt nydelig. I løpet av dagen fikk vi tatt en god del bilder, og vi fikk hengt opp mange plakater. Vi var tilbake på hotellet igjen i halv ni tida. Da var det deilig å bare slappe av med å se litt på tv før vi skulle legge oss og starte på hjemreisen dagen etter.

Etter en god natts søvn, og en god frokost tok vi fatt på hjemturen. Den starta på rv 37 fra Skinnarbu mot Rauland. Deretter tok vi inn på rv 362 forbi Totak og Arabygdi ned til Haukeli. Vi stoppet på Venemoddammen og tok noen produktbilder. Vi kjørte videre på rv 9 til Hovden, via Bykle hvor vi stoppet ved Sarvsfossen og tok bilder ved dammen. På denne demningen kan du kjøre over og parkere på andre siden hvor det er laget til et platå hvor du trygt kan stå og ta bilder….noe vi selvfølgelig gjorde. Når vi kom til Valle så stoppet vi innom Nordibø landhandel som er kombinert landhandel og kafe. Her får du kjøpt brødmat og hamburgere, samt is, brus og produkter som er laga lokalt. Når vi var innom skimta vi Margit Dale, kjent fra tv2 programmene Fjellmat og Kystmat som ho laga sammen med mesterkokk Trond Moi og komiker Rune Andersen. Ho driver også Systog Dale som er en økogård sammen med mannen Frode Verpe. Gården blir brukt til overnatting, selskaper og kurs. Her har det også vært kunstutstilling av Frank Brunner, Bjarne Melgaard og Per Fronth.

Fra Valle gikk turen til Evje hvor vi stoppet på «Bua» og spiste mat. Smakte godt med fingermattallerken og kylling i pita 🙂 Etter måltidet gikk turen via Hornnes og videre hjem til Eiken.

Produktene vi hadde med på tur og tok bilder av:

Waisted Corset: langermet gjennomsiktig topp med studs fra Spiral Direct. Det øverste brystpartiet og ermene er laget av mesh og derfor gjennomsiktig. Motivet på toppen er av et korsett. Denne toppen er meget behagelig å gå med. Den er tynn i stoffet, så den føles lett ut og den er veldig myk mot kroppen. Med denne toppen får du også en fin figur, og du ser slankere ut enn du er.

Waisted Corset Sneakers: lette og fine sko fra Spiral Direct. Behagelige å gå med, og de pynter opp antrekket ditt med motivet på sidene. Disse skoene kommer i en praktisk oppbevaringspose og det følger med 2 par skolisser, et i lilla farge og et svart.

Lilla lipgloss – Underworld Amethyst fra Manic Panic: flott lillafarge som sitter godt på. Lipglossen er lett å påføre, den dekker godt og den kjennes behagelig ut å ha på. Denne har jeg testet en hel dag. Jeg piste mat, drakk av brusflaske, spiste is og tygget på tyggis. Litt av lipglossen forsvant utover dagen, men det satt likevel godt med  farge igjen.

Lilla neglelakk – Plum Passion fra Manic Panic: flott neglelakk. Lakken er litt tynn i konsistensen, men den dekker godt. Nydelig lillafarge med litt shimmer i. Om du går frem på riktig måte, dvs; først underlakk, så 2 lag med farge og deretter overlakk, så sitter denne neglelakken fint i flere dager.

Mod – kjole med snøring: råstilig minikjole fra Banned Apparel. Denne kjolen fås både i rød tartan, og den finnes også i svart. Korsett liknende snøring bak på ryggen som kan strammes etter ønske. Beltet i midjen kan også strammes i flere hakk. Kjolen er veldig behagelig å ha på. Den har en del strech i seg, og den åpnes/lukkes med glidelås. Kjolen har nedfellbar krage, studs og hemper på skuldrene.

Groovy Gal: nydelig retro kjole fra Banned Apparel. Flott rødfarge på denne kjolen, mye strech i den og glidelås som går ned hele veien. Det er 2 pyntelommer framme på kjolen. Kjolen er uten ermer og den har rund hals. Figursydd slik at du får en veldig fin figur i den. Myk og deilig å gå med.

Alt i alt: en fin tur hvor vi fikk hengt opp mange plakater og tatt mange produktbilder!

Handletur og Waisted Corset sneakers

I går, onsdag, måtte vi en tur til Kristiansand. Vi reiste litt seint på dagen pga vi ventet inn en pakke med produkter og kunne ikke reise før denne var levert. 😉 Kjøreturen gikk via Sveindal, Bjelland og Hægeland hvor vi hadde en stopp på Spar butikken for å kjøpe oss ei brus og en is i varmen. Derfra kjørte vi til Vennesla og kjørte på E39 mot Oslo for å komme oss ut til Sørlandsparken.

Vel fremme i Avenyen gikk først tur inn til Gustav Pedersen/Norengros. Der måtte vi handle emballasje som vi bruker til å pakke klær og hårfarger i, samt litt andre ting til lageret. Vi hadde deretter en tur innom Sparkjøp på leting etter et godt sommerkupp, og endte opp med å kjøpe en bikinioverdel til 70 kroner. 🙂 Etter det kjørte vi bort på Sørlandssenteret. Fant en grei parkeringsplass rett ved inngangen, og spurta inn for å oppdatere oss på alt fra de beste salgs tilbudene til høstens plagg som allerede har begynt å komme inn i butikkene. Ser ut til at det blir mye  jordfarger, slengbukser og stikkegensere som blir hot til høsten. 😉

Etter en stund måtte vi ha oss noe mat og endte opp med å gå på Peppe`s pizza som ligger i det de kaller for «Foodcourten». Dette er et sted hvor de har samlet flere forskjellige spisesteder side om side med et felles sentralisert spiseområde for å imøtekomme kundene. Du kan også sitte ute på verandaen og spise om du vil det. På Sørlandssenteret finner du fire konsepter samlet – Peppes Pizza, La Baguette, Eataly og Mujo. Foodcourt er noe som er veldig vanlig i Amerikanske varehus, men har nå også kommet til Norge. 🙂

Etter et par pizzastykker var vi klare for en kald dessert, og gikk for å teste ut frozen yoghurt. Ingen av oss hadde prøvd dette før, så vi var spente begge to. 😉 Vi fant oss begere, fylte i litt forskjellige smaker, samt litt topping og satte begrene på vekta. Ble litt overraska over prisen, for det blei veldig dyrt…. :p Plutselig fremstår softis med strø på som veldig billig. Men det smakte godt! Isen var veldig kald og den minnet ingenting om yoghurt, så dette kan vi virkelig anbefale! 🙂

Før vi satte kursen hjemover måtte vi innom Europris for å handle noen småting. 😉 Vi kjørte innom Lauvåsen, som satser på å bli Norges mest sporty bydel, og kikket på alle de fine nye husene før vi svingte ned på Hamresanden. Før vi rakk ut av bilen og ned på stranda så såg vi 2 fly som tok av fra Kjevik lufthavn. Spesiell plass å befinne seg på når flyene tar av pga man kan se (og høre) de når de kjører på rullebanen, og man får de nesten rett over hodet når de tar av. Det bråker en del, men det er en veldig kul opplevelse!! Vi gikk litt rundt å kikka på havet, folk og fe, før vi hoppa i bilen igjen og kjørte på Ivelandsveien mot Evje.

På Evje stoppa vi på en rasteplass rett ved Klatreskogen og Mineralparken. Der dro jeg på meg Waisted Corset sneakersene, hoppa opp på bordet og sprada rundt mens mannen knipsa bilder. Her  måtte vi prøve oss litt frem, og tok bilder både stående, sittende, med beina i kryss, og med beina dinglende over bordkanten. Når man kjøper disse skoene så følger det med en grei oppbevaringsbag samt 2 par skolisser i forskjellige farger, et lilla og et svart. Jeg hadde en sko med en skolisse i hver farge, dette for at kundene skal kunne se fargene og hvordan det ser ut når skoa og de forskjellige lissene er på. Etter fotoshooten gikk turen innom Tip Top for å kjøpte dagens tredje is, nemlig en softis!

En siste ting før hjemreise, og det var hamstring av billig ost på Sparbutikken 🙂

Stabbesteiner og produktbilder

På torsdag tok vi oss en kjøretur i gråværet. Vi kjørte på riksvei 42 fra Eiken til Tonstad i håp om å finne bedre vær.☀️ Vi svingte av på riksvei 468 mot Øvre Sirdal og Sinnes hvor vi hadde en liten stopp på bensinstasjonen. Deretter fortsatte turen på riksvei 45 mot Byrkjedal. På vei dit stoppet vi på en rasteplass full av store stabbesteiner. Litt dyster stemning kan kanskje passe fint til noen klær og assesoirer, så vi tok noen produktbilder av den nye veska vår «Handcuff» selv om været var grått. Det blei en del bilder både på og ved siden av steinene. På denne turen hadde vi med oss: «Handcuff» veska som har 10 lommer i alt flere av de med glidelås lukking. Den har hodeskalle anheng og håndjernpynt i front samt mange hullnagler. 😈 «Skull Rose Corset» jakka har korsettsnøringer på ermene og på den lange hetta i pixiestil. Den har 2 frontlommer og tommelhull i mansjettene. Jakka er foret, så den holder godt på varmen.

Når vi kom frem til Byrkjedalstunet, som ligger i Gjesdal kommune, så var det på tide og spise middag. Her kunne vi velge blandt laks, kjøttkaker og lammekjøtt med løksaus. Vi gikk for sistnevnte, og det smakte helt nydelig.😍 På Byrkjedalstunet finner du både resturant, hotell, lysstøperi og fabrikkutsalg. Rundt hotellet er det et flott uteplass hvor du kan oppleve dyr på nært hold, bla. geiter.🐐 Inne på lysstøperiet kan du få kjøpt godteri, kjeks, saft og syltetøy. Når det gjelder ikke spiselige produkter så kan vi nevne: lys, kopper, asjetter, oppbevaringsbokser, votter, luer, sokker, tøfler, puter, regntøy og steiner i forskjellige former og farger. Du finner selvfølgelig også troll her, både med og uten det norske flagget. På loftet har de en egen avdeling for julepynt og nisser.🎅

Fra Byrkjedal kjørte vi videre til Oltedal hvor du finner Spinneriet og Viking of Norway garnutsalg. Her får du kjøpt garn, men også ferdigproduserte produkter som sokker og strømpebukser, og selvfølgelig noen troll.😉 Videre derfra gikk turen ut på E39 ved Ålgård. Vi stoppet innom Gjesdal næringspark på Skurve for å ta vindmøllene i nærmere øyesyn, og endte opp med å ta flere bilder der også. I tillegg til at det var grått ute så blåste det utrolig mye her, men vi fikk likevel tatt en del kule bilder både av «Handcuff» veska og «Skull Rose Corset» jakka.😍 På noen av bildene står håret rett til værs, mens på andre er ansiktet mitt fullstendig borte i alt håret!

Når vi kom til Helleland, som ligger i Egersund kommune, så tok vi av på riksvei 42 mot Tonstad. Tilbake på Tonstad stoppa vi og kjøpte oss en softis siden vi hoppet over desserten på Byrkjedal.😋 Deretter gikk det strake veien hjem til Eiken igjen.

Når vi endelig var hjemme igjen var vi mette og trette, både på mat og inntrykk.🤩

Publisert Legg igjen en kommentar

Lyst på en GRATIS Luxus Leverpostei t-skjorte?

Lyst på en GRATIS Luxus Leverpostei t-skjorte?🤔 3 vinnere trekkes i kommentarfeltet på Facebook til helga.🎩 Klikk på lenken for å delta på Facebook: https://www.facebook.com/riffraffno/posts/2545592488789337♨️

💥GIVEAWAY💥 Vi gir bort 5 par strømpebukser

💥GIVEAWAY💥 Vi gir bort 5 par strømpebukser.🤩 Gå inn i nettbutikken, finn din favoritt og lim inn linken.😉 Vi trekker 5 vinnere til helgen som får sin favoritt strømpebukse.😍 https://bit.ly/2SBBpFQ 🎯 Husk å følge oss på Facebook for å være oppdatert på nye konkurranser og giveaways. Del gjerne om du liker. 😉

Januarsalg 30% avslag

Januarsalg 30 prosent avsalg hos RiffRaff.no Rabattkode / kupongkode gyldig t.o.m 31/1-2019

I denne måneden har vi, som mange andre, januarsalg. Mange gleder seg til salget starter etter jul, av ulike grunner. Noen vil kanskje sikre seg ting de ikke fikk til jul, mens andre benytter sjansen til å gjøre ett kupp i en tid da lommeboka er ekstra slank. Nå nærmer januar seg slutten, og dermed også vårt januarsalg. Salget og rabattkoden gjelder kun i 2 dager til, så om du gjerne skulle hatt noe til en god pris, så må du skyndte deg 😉 Bruk koden «JAN1930» for å få 30% avslag på ditt kjøp:)

Vi har inne mange herre t-skjorter med kule motiver, b.la. heltrykk med 3D effekt. Vi har også inne kule sneakers til både dame og herre. Siden det er vinter, så har vi selvfølgelig inne en del skjerf og luer som passer begge kjønn 😉 Om du er i humør for en skikkelig fargefest, så kan du kjøpe hårfarger og farge håret i alle regnbuens farger med rikt pigmentere hårfarger fra Manic Panic.

Vi kan friste med masse fint tøy i kategorier som: rocka, gotisk, alternativt, emo, punk og rockabilly. Vi har alternative klær for alle aldre!

Publisert Legg igjen en kommentar

Robotstøvsugere, virker de så godt som reklamen vil ha det til?

robotstøvsugere virker de så godt som reklamen vil ha det til

Tidligere denne uka var vi på bytur i forbindelse med et møte angående RiffRaff.no. Etterpå snubla vi over et godt tilbud på en robotstøvsuger på Jula. Dette har vi aldri vært borti før, men for å være helt ærlig så virket det litt intressant. Utrolig hvis en liten maskin kan holde et rom relativt skitt og støvfritt.

Nå har vi fått testa ut støvsugeren flere ganger, og den virker! Den får med seg mye støv. Den greier i tillegg å få med seg sand, hår, papir og perler. (Ja, vi har 3 barn i hus.) Den klarer faktisk å få med seg ganske store papirbiter, og vi fant bl.a. et twistpapir. Dette kom den nok over etter en tur under ei hjørnetrapp hvor det er vanskelig å komme til. Oppsamleren er lett å tømme og den er enkel å børste ren med den lille børsten som følger med. I tillegg kan den skylles/rengjøres med vann. Den lager litt lyd, så noen vil kanskje foretrekke å sette på støvsugeren når de sover, (helst ikke i samme rom) eller når de er på jobb. Dette kan du lett stille inn selv da det følger med en fjernkontroll og en lettfattelig bruksanvisning. Du kan velge mellom 4 forskjellige mønstre som støvsugeren kan følge. Disse mønstrene er: punkt, tilfeldig, kant, og s-linje.

Støvsugeren er rett og slett så effektiv at vi må nok kjøpe en til som vi kan bruke i lageret vårt. Når man har et lager fullt av klær, så blir det mye støv og små tråder som flyr rundt, i tillegg til vanlig skitt. Det er selvfølgelig også en fordel å ha det rent og pent rundt seg 😉

Har du/dere en robotstøvsuger? Hva er deres erfaringer med den?

Publisert Legg igjen en kommentar

Hvordan laste opp bilder til instagram fra pc

Hvordan laste opp ett og ett bilde til Instagram fra pc.

Hvordan laste opp bilder til instagram fra pc 2018. Jeg prøvde en del forskjellige apper fra Microsoft Store til pc slik som Instagram og Upload for Instagram – supported Facebook login uten hell. Men en app for pc fungerte bra og det var Upload for Instagram. Det fungerte fint og laste opp et og et bilde med denne appen på pc. Savner en app som kan laste opp flere bilder samtidig. For å finne denne appen til pc. Logg inn på Microsoft Store og søk på Upload for Instagram. Klikk deg inn på appen og trykk på installere for å bruke den.

Hvordan laste opp flere bilder til Instagram på en gang fra pc.

Installere Instagram og BlueStacks:
1. Last ned BlueStacks.
2. Installer BlueStacks.
3. Åpne BlueStacks og logg på med din Google konto, dette må du ha eller lage på forehånd.
4. Søk opp Instagram inne i BlueStacks og trykk på installer, kan ta noen miutter.
5. Trykk åpne og logg inn på Instagram kontoen din.

Åpning av nettbutikken

Startvansker:

Etter mye om og men, skal A Riff Raff Store etter planen åpne i begynnelsen av september. Vi håpet til å begynne med at vi skulle få det til på vårparten, men det lyktes desverre ikke. Når man starter opp en butikk er det mye som skal på plass, og ikke alt ligger i våre hender. Nå ser det meste ut til å ordne seg, så da kan vi snart sette en start dato.😀

Venteliste:

Noen varer har vi alt fått inn, men vi venter på flere. Siden vi har flere leverandører så kommer ikke alt på en gang. Om dere finner noe dere kunne tenke dere å kjøpe, men som vi ikke har inne, så kan dere melde dere på ventelista vår.
Da får du beskjed så fort varen er i butikken.👍🏻